Valls i el Camp de Tarragona

22 oct.

esquema_a_27

 

 

 

 

 

 

 

 

Fa unes setmanes, la ministra Ana Pastor va inaugurar un tramet més de l’autovia      A-27, que hauria de unir Montblanc amb Tarragona però que de moment arriba a Valls.

Una fita altament desitjada, però sobretot, el desig recau en la finalització total del trajecte i el famós túnel del Coll de l’Illa, que acabaria d’obrir la regió del Camp de Tarragona amb l’eix comunicatiu de la Vall de l’Ebre.

En Silenci Valls, la ciutat del calçot i la capital dels castells, ha aconseguit un conjunts d’externalitats positives a les darreres grans inversions de l’Estat al Camp de Tarragona. La primera, l’estació de l’AVE, posicionada quasi en equidistància entre les tres ciutats més importants del Camp de Tarragona (Tarragona, Reus i Valls). I també amb l’A-27, que integrar, i far un salt qualitatiu en el seu procés d’integració a les lògiques metropolitanes del Camp de Tarragona.

Recordem que la regió metropolitana del Camp de Tarragona és la segona gran regió urbana de Catalunya. La finalització del tram fins a Valls hauria d’ajudar a incrementar i cohesionar encara més aquesta regió urbana, que molts encara no se la creuen i que la idiosincràsia entre Reus i Tarragona fa que no acabi d’explotar totes les seves virtuts.

Valls esdevé un exemple de la gestió territorial. Valls porta un parell de legislatures, en silenci, però amb molta feina feta, en infraestructures, en model de ciutat, en projecció turística i en promoció de la cultura, la inauguració del Museu Casteller en pot ser el punt culminant.

Caldrà pensar en el desprès, i en el reptes que sorgiran en aquesta regió i que caldrà donar resposta. Queda clar que encara no ens creiem que el Camp de Tarragona sigui la segona regió urbana de Catalunya, no li treiem profit. L’Estació del AVE esta desaprofitada, en clau de regió urbana. No hi ha una connectivitat entre l’antiga xarxa de Renfe i la línia d’Alta Velocitat. El corredor del mediterrani redibuixa un altre cop la xarxa de ferrocarril i no hi ha un model clar del que es vol, i de com es vol, ni perquè es vol. Potser seria bo pensar que quan el corredor del mediterrani sigui un fet i enllaci amb la Alta Velocitat, s’aprofiti l’antiga xarxa per fer un servei metropolita a l’alçada de la segona regió urbana de Catalunya, combinat amb una xarxa de busos de qualitat.

Valls s’està posicionant, el seu lideratge territorial està en augment, però fins que no es treballi amb xarxa amb les altres dues ciutats i el conjunt de municipis orbitals, que també tenen la seva importància, no podrem treure tots els fruits que ens proposen les potencialitats originàries del territori.

 

@jaumecasanas

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: