La nova línia 9 del metro i el Penedès Marítim

31 gen.

1453897385_022867_1453919804_sumario_normalAquesta setmana ha entrat en proves el nou tram sud de la Línia 9 del metro de Barcelona. Una infraestructura clau pel desenvolupament del sector sud de la gran Barcelona, i que augmenta les possibilitats de connectivitat entre la ciutat i l’aeroport.

 

Una infraestructura esperada i desitjada, Barcelona era de les poques grans ciutats europees que no tenia una connexió urbe-aeroport amb un servei de qualitat, la connexió del servei de Renfe, tot i que molt útil havia quedat obsoleta amb la inauguració de la T-1.

 

Però aquesta infraestructura també té les seves repercussions a territoris allunyats de Barcelona però amb la que tenen una gran interacció, com és el cas del Penedès Marítim. Però quin és el problema?

 

Doncs que la inauguració de la Línia 9 del metro podria augmentar molt la connectivitat del Penedès Marítim amb tot el sistema de transports de la zona sud de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, gràcies a l’estació de Rodalies del Prat del Llobregat connexió de la Línia 9 amb la R2sud. Diem podria perquè encara no succeeix.

 

A l’estació del Prat del Llobregat només paren els trens que tenen origen a Vilanova i la Geltrú, i que fan servei a Vilanova i la Geltrú, Sitges i el Garraf. Però els trens amb origen a Sant Vicenç de Calders no paren a l’estació del Prat del Llobregat i deixen sense aquesta connectivitat als municipis del Vendrell (Sant Vicenç de Calders), Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles; una població de prop de 90.000 persones.

 

Es ben coneguda la deficient combinació per arribar a l’aeroport del Prat per aquests municipis del Penedès Marítim que no tenen servei de parada a l’estació del Prat del Llobregat. Ara se li afegeix el fet que tampoc tindran possibilitat de fer servir la nova connectivitat, a l’estació del Prat del Llobregat, de la Línia 9 del metro.

 

Aquesta combinació Penedès Marítim amb la Línia 9, permetria millorar la connectivitat d’aquest territori amb l’aeroport del Prat i les seves dues terminals; amb tota la zona industrial de la Zona Franca, La Fira i l’Hospitalet del Llobregat; la possibilitat de combinar amb els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i les línies 1, 5 i 3 del metro de Barcelona.

 

La possibilitat que els trens del servei de Rodalies amb origen a Sant Vicenç de Calders tinguessin parada a l’estació del Prat del Llobregat permetria guanyar accessibilitat als municipis del Vendrell, Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, i potenciaria i milloraria l’accessibilitat als municipis de Vilanova i la Geltrú, Sitges i Garraf.

 

Queda clar la necessitat de fer un front comú per reivindicar aquesta millora de servei, i de molts d’altres que encara estan pendents i que penalitzen i empobreixen la mobilitat al nostre territori. Però sobretot perquè redueix les possibilitats de competitivitat i atractivitat del nostre territori amb les seves repercussions a l’activitat humana i econòmica.

 

@jaumecasanas

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: