El Metro Penedès, una proposta mobilitat

Aquesta setmana hem vist córrer per les xarxes i en diferents diaris la proposta del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya de desenvolupar uns estudis per tal de proposar uns serveis de TRENTRAM a les comarques de l’Ebre, Girona i també del Bagès.

Una gran notícia, i diem gran notícia, perquè fa anys que es reclama pensar la mobilitat més enllà de Barcelona.

I al Penedès també fa temps que ho fem. Fa uns quants anys vaig proposar la possibilitat de plantejar un servei de Metro en clau Penedès.

Una proposta, totalment vigent, i que no suposava grans inversions per part del Departament de Territori. Per un cantó proposar de millorar la freqüència dels serveis de Rodalies 2 i 4 en els seus trams sud. Concretament entre els corredors de Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú per la banda del Penedès Marítim , i del corredor Sant Vicenç de Calders i Martorell per la banda del Penedès Interior.

Al mateix temps per fer més capil·lar aquesta proposta de Metro Penedès, i tenint en compte que excepte es estacions de Cunit i Segur, la resta d’estacions dels dos corredors són del segle XIX, es proposava la creació, si un estudi ho corroborava, de petits baixadors en nuclis urbans i d’activitat econòmica que han sorgit els darrers decennis. Per exemple a la zona del Vinyet de Sitges, la zona de Darró de Vilanova i la Geltrú, Mas Mel a Calafell, entre Santa Oliva i Bellvei, La Ràpita, en són alguns dels exemples a estudiar.

Els corredors de la Vegueria del Penedès estan caracteritzats per un creixement demogràfic considerable els darrers decennis, i enguany ho continuen sent, dels més dinàmics del país.

Repensar les infraestructures que passen pel Penedès, en clau Penedès, crec que és un deure que ens hem de donar entre tots. Tenim una estructura administrativa que hauria d’impulsar propostes com aquestes, que enriqueixen el territori, i proposen una millora de la mobilitat.

Una mobilitat sostenible, la del tren, una mobilitat que ajudaria a deixar el cotxe a casa, millorar el trànsit als pobles, i potenciar el medi ambient. Però ha de ser competitiva, per això, proposar la xarxa de Rodalies en clau Metro Penedès, és una proposta de baix cost amb un gran impacte per la qualitat de vida de la gent del Penedès.

@jaumecasanas

Advertisement

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s