La C-51, millores comarcals

10 nov.

obres-C-51                        Fa pocs dies coneixíem que els pressupostos de la Generalitat de Catalunya contemplaven una partida per finalitzar les obres de la C-51, concretament el tram final entre El Vendrell i el coll de Santa Cristina, el tram baix penedesenc d’aquesta C-51, que havia quedat parat per la delicada situació financera de la Generalitat.

Aquesta carretera millorarà la mobilitat intra comarcal i també la mobilitat en el conjunt de la carretera que connecta El Vendrell amb Valls, la capital de l’Alt Camp.

Al mateix temps, amb la finalització de les obres de la C-51 es planteja una possibilitat de cohesionar els municipis comarcals que es localitzen al llarg d’aquesta via, concretament els municipis del Vendrell, Albinyana, la Bisbal del Penedès i de retruc, Masllorenç, i sobretot les urbanitzacions que hi ha disperses al llarg d’aquest eix. En aquest sentit es dibuixa una línia de força, un eix que permetrà cohesionar la comarca en la seva part oriental.

La C-51 és i ho serà encara més, una via que millorarà i potenciarà l’accessibilitat comarcal, i la seva projecció exterior, augmentant la qualitat de vida del conjunt dels ciutadans, i sobretot millorant la competitivitat de les empreses disteses en aquesta part del territori particularment, i les de la resta de la comarca en general.

La C-51 marca un flux de connexió vers la part nord del Camp de Tarragona, on el pol de la ciutat de Valls es consolida amb més força, però també permet connectar, gratuïtament, la comarca del Baix Penedès amb els grans eixos de la vall de l’Ebre, i del conjunt de la Península Ibèrica en general, a patir de Valls i l’A-27. Cal recordar que el Baix Penedès és el territori on s’uneixen els dos grans eixos europeus que connecten la Península Ibèrica amb Europa; L’Eix Algecires-Copenaghen (corredor del Mediterrani) i l’Eix Lisboa-Kiev (corredor ibèric).

Seria injust no posar en valor la bona gestió política que s’ha fet. És ben sabut que la situació financera de la Generalitat de Catalunya és prou delicada, i que per aquesta raó s’han hagut d’aturar moltes de les obres projectades (la línia 9 del metro de Barcelona, n’és un bon exemple).

Que la Generalitat de Catalunya entengués la finalització de les obres de la C-51 com una prioritat ha estat, en la major, i veient el panorama del país, en part gràcies a la gestió que s’ha fet per part de la Delegació del Govern de la Generalitat al territori, en la persona del senyor Quim Nin.

El fet de que el delegat del Govern de la Generalitat sigui baix penedesenc i també alcalde d’Albinyana i que hagi estat capaç de transmetre la necessitat i la pertinença en l’acabament d’aquestes obres, demora com una bona gestió territorial, i que va en la línia de recuperar el temps perdut i dotar a aquesta comarca d’unes infraestructures dignes del segle XXI.

Seria pertinent proveir la necessitat d’elaborar un pla estratègic on poder materialitzar, programàticament des del punt de vista territorial, una visió comarcal de conjunt, on poder dibuixar quina ha de ser la estratègia comarcal per tal de treure al major fruit a una infraestructura com aquesta C-51.

En qualsevol cas ens felicitem que la comarca del Baix Penedès millori en aquesta franja oriental, però encara queda molta feina a fer, i estem disposats, en aquesta seu, a ajudar a tirar-la endavant.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: